Sunday, November 6, 2011

kenangan......

mungkin ini semua akan mjd kenangan selepas ini.......
suatu saat dan ketika dimana ia xmngkin lagi dapat diulangi kembali.....

aku melihat ketupat didapur...
tringat nya aku kt nnek yg berada kt hspital..cmne die rase skrng,,bmbh baik ataupn tidak...
slalunyer diela org pling smngt nk wt ktupat tuk anak cucu..nk bg rasa juadah ktupat,bkn nyer slalu tme ryer jew..
aku kgum ngn die,,,msuk hutan...mncri daun2 palas utk mmbngkus ktupat,,,seingt aku dulu,,mse kecik2 slalu jew tmn nnek g cri daun palas kt kbun2,kt mne2 jewla,,,katanya nk bli mhl,,baek cri sndri.....
slepas slesai aktvti mmbuka daun palas..mula la berkmpul ahli kuarga di rumah nnek.yg tua2 sbuk mmbngkus ktupat,,yg kcik2 duk main sesama sndri,,,tak kuduga sume itu mybe xdpt lg nk ku lalui skrng n pada msa akan dtg...

ptg smlm..slepas main ftsal.lam pkul 6.30...wlaupn wktu mlwat kt hsptal daa abes,,aku pnyer laju bwk keta,nk g mlwat nnek..slgi msih ade mse...mjur la sempt smpai,,biler smpai,,aku tgk rmai kzen2 aku yg duk jauh ade gak kt katil nnek.......nnek terbaring nmpk cm pnt,,,kudrat tua melawan pnyakit...terkebil-kebil mta melihat anak cucu dtg mlwatnya..mngkin trase gmbra di hati dgn knjungn ank cucu,,,mngkin juga ini dpt mnjd suntikan smngat kpd nya untuk mlwn pnyakit barah 2,,,,,,mjur la xbrlinang ai mata aku dpn org rmai td.sempt ku toleh arah lain..xsnggup nk tatap lme wjah nnek mse bslaman ngn kzen aku yg akn pulng keje ke kedah,,kl dan sbgainya....

sempat ku lihat snyuman trukir di bbir nnek,,,apa yang ku arapkn saat itu,,,nnek kembli pulih sperti biase,
ku hrp doktr terslh bg laporan....aku hanya mmpu mnharapkan miracle dr Allah,,smga Allh memnjngkn umo nnek aku,,,,aku hnya mmpu redha,,,xde apa2 yg dpt aku wt,,insn yg lemah lagi kerdil ini hnya mmpu pegi mlwt,,slm ngn nnek,,cium tgn,,2jew,,,,,

esk aku daa nk kmbli ke kuala lipis..nk exam,,2 mnggu aku duk lpis,,aku arap Allah msih bg aku kesemptan nt tuk menatap wjah nnek bersertakn snyuman nya yg xdpt dignti oleh org lain....
aku berharap aku msih diberi peluang nt..
smga spnjng tmpoh 2 mggu ini nt,,xde ppe yg buruk akn berlaku..wlaupn pnyakit nnek sudah berada ditahap kritikal,,aku berdoa kpd Allah smga Allah pnjng umunrnya...dan mmberi kn aku peluang tuk mnghabiskn masa bersama nnek selagi nnek msih ada,,

ya Allah pnjngkn la umur nnek ku...smga aku dpt bjmpe nyer lagi 2 mnggu akan dtg,,,,,
berilah die kkuatan utk melawan pnyakitnya itu.........ya Allah...yg Maha Pemurah......


dlm diam.....AKU AMAT MENYAYANGI NNEK KU......... :"(

No comments:

Post a Comment